0
Back to   laroche-posay.dk
152533

HUDENS PÅVIRKNING
PÅ LIVSKVALITET

#SKINISMORETHANSKIN

la roche-posay - hudens påvirkning på livskvalitet

HUDENS PÅVIRKNING PÅ LIVSKVALITET:
LA ROCHE-POSAY SÆTTER FOKUS PÅ LIVSKVALITET OG OVERBEVISNINGEN OM, AT HUD ER MERE END BARE HUD

Når vi hos La Roche-Posay ser hud, ser vi mennesker. Mennesker, som for os er værd at innovere til og bekymre sig om.

1,9 milliarder mennesker verden* over har en eller anden form for hudproblem, hvilket svarer til 1/4 af jordens befolkning. Dette tal er slående og alligevel stort set ukendt. Flere og flere studier viser, at hudproblemer kan påvirke vores livskvalitet: vores velvære, selvværd, sociale interaktioner osv.. Med fokus på dette lancerer La Roche-Posay en ny brandkampagne, der er mere emotionelt drevet end nogensinde før, netop for at øge bevidstheden om at hudproblemer, store som små, påvirker menneskers liv.

 

THIS IS LA ROCHE-POSAY
THIS IS LIFE-CHANGING SKINCARE

CAMPAIGN VIDEO.jpg

 

ET STORT OG VOKSENDE
FOLKESUNDHEDSPROBLEM

Vores brandkampagne er et initiativ, som vi har taget på os for at vise omverdenen dette voksende folkesundhedsproblem, nemlig hvordan hudproblemer påvirker menneskers livskvalitet. Tallene taler for sig selv: 165 millioner børn lider af eksem rundt om i verden, 40% af voksne kvinder har akne*, og halvdelen af alle mennesker i verden forventes at have allergi i 2050**. Med en kræftdiagnose opstår der hudbivirkninger i 8 ud af 10 tilfælde***. Overalt i verden er spørgsmål om hudproblemer i dag en stor, voksende og alligevel undervurderet bekymring.

Studier viser, at hudproblemer kan ændre ens daglige liv: manglende søvn, lavere selvværd, angst, social fobi. Det er blot nogle af de indvirkninger som hudproblemer, såsom akne eller eksem, kan have ifølge de seneste kliniske studier. I 2020 gennemførte La Roche-Posay en eksklusiv videnskabelig undersøgelse for bedre at forstå hudproblemers indvirkninger på livskvaliteten. 16 år efter det første studie inden for "Quality of Life” (2006) er læringen tydelig: Hudproblemer går langt ud over bare huden. De kan have en kraftig indvirkning på ens velbefindende, det daglige liv samt fravær fra skole og arbejde.

La Roche-Posay vil med alt det ovenfor vise, at hud er mere end hud, og at hudproblemer påvirker livskvaliteten. Hjælp os med at øge opmærksomheden og udbrede budskabet.


Alt Img 1
Alt Img 2
Alt Img 3

* Hay RJ, Johns NE, Williams HC et al. The global burden of skin disease in 2010: an analysis of the prevalence and impact of skin conditions. J Invest Dermatol 2014; 134:1527–34

** WHO Estimation. GA2LEN. “Does rhinitis lead to asthma?” General practitioner. Brochure 2007.

*** Charles C., et al. March 2013. Impact of cutaneous toxicity associated with targeted therapies on quality of life. Results of a longitudinal exploratory study. Bulletin du Cancer. Vol. 100 N 3.

HUDPROBLEM
AKNE

LRP ACNE TESTIMONIALS 2020_thumbnail_1024x580.jpg

LA ROCHE-POSAY
VIL BIDRAGE MED LØSNINGEN PÅ HUDPROBLEMERNE

La Roche-Posay vil vise, at dermatologi er baseret på videnskab og mennesker. Banebrydende videnskab, der tilbyder høj tolerance samt effektive og brugervenlige produkter til din hud. Derfor har vi samarbejdet med 90.000 hudlæger og læger verden over og har af den grund altid været på forkant inden for hudvidenskab, såsom mikrobiomvidenskab, så vi kan tilbyde livsforandrende løsninger. La Roche-Posay har testet og gennemført over 600 kliniske studier verden over på over 100.000 personer mellem 0 og 104 år, på alle hudtyper og også som supplerende pleje (atopisk dermatitis, akne, allergisk hud, hud som er påvirket af onkologiske behandlinger). Når La Roche-Posay udvikler produkter, er det altid med det virkelige problem i tankerne. Denne besættelse af anvendelig innovation er det, der har drevet La Roche-Posay i over 40 år.

Alt Img

LA ROCHE-POSAY OG
DERMATOLOGER

La Roche-Posay Dermatological Laboratory samarbejder med dermatologer i hele verden. Det er et reelt fællesskab udsprunget af et 40 år gammelt forhold, som rækker langt ud over daglig hjælp til pleje af sensitiv hud.

Alt Img

VORES MISSION:
ET BEDRE LIV
FOR SENSITIV HUD